06. 06 2017 12:45 , článok bol aktualizovaný 07. 06 2017 13:10 | Tlačová správa

Nezabudnuteľný Deň detí pre takmer 150 detí s Nadáciou Markíza a televíziou Markíza

Hlavným cieľom tohtoročnej oslavy detského sviatku okrem zábavy bola integrácia zdravých detí s deťmi zdravotne znevýhodnenými.

Deň detí s Nadáciou Markíza a televíziou Markíza
Deň detí s Nadáciou Markíza a televíziou Markíza Foto: TV Markíza
Deň detí s Nadáciou Markíza a televíziou Markíza Deň detí s Nadáciou Markíza a televíziou Markíza Deň detí s Nadáciou Markíza a televíziou Markíza Deň detí s Nadáciou Markíza a televíziou Markíza Deň detí s Nadáciou Markíza a televíziou Markíza Deň detí s Nadáciou Markíza a televíziou Markíza

Už po štvrtýkrát bol areál televízie Markíza v Záhorskej Bystrici zaplavený smiechom detí. Svoj deň oslávili u nás v nedeľu, 4. júna 2017, deti z organizácií NepočujúceDieťa.sk, Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska, Detského krízového centra Náruč, OZ Iskierka, Spoločnosti Downovho syndrómu na Slovensku, OZ Čarovný prútik, neziskovej organizácie Deťom s rakovinou, rehabilitačného centra Harmony.

Hlavným cieľom tohtoročnej oslavy detského sviatku okrem zábavy bola integrácia zdravých detí s deťmi zdravotne znevýhodnenými. Prvýkrát boli na oslavu okrem detí z partnerských organizácii Nadácie Markíza pozvané aj deti zamestnancov televízie Markíza. Dokázali, že aj napriek zdravotným hendikepom vedia spolu športovať, hrať sa a pomáhať si, keď je to potrebné.


Deti prežili deň plný nezabudnuteľných zážitkov, obklopení ľuďmi, ktorým na nich záleží. Množstvo športových súťaží a atrakcií, darčeky, stretnutia so známymi tvárami televízie Markíza a ešte oveľa viac. Už tradične mali celý deň pod palcom obľúbení moderátori Telerána Lenka Šóošová a Roman Juraško. Program moderátori odštartovali s pomocou Lucky Vlkovej, 16-ročnej usmiatej mladej slečny s Downovým syndrómom a 9-ročným Matúškom Pokorným, ktorý vyrába mydielka s hračkou vo vnútri a pomáha tak deťom s diagnózou DMO.

Nasledovalo vystúpenie detskej zábavnej šou Paci Pac, minikoncert Emmy Drobnej, ktorá deti ani tento rok nesklamala a prišla medzi ne aj so Štěpánom Urbanom a spolu deťom zahrali a zaspievali známe pesničky. Veľký úspech mali hudobné a spevácke vystúpenia súboru Lollipopz, detskej hudobnej skupiny Super deti či tanečno-pohybového štúdia GAIA. Do areálu TV Markíza zavítali aj známe postavičky z rozprávky Madagaskar v nadživotnej veľkosti, deti potešil aj maskot našej nadácie Macko Packo. Svoju šikovnosť a športovú zdatnosť si deti mohli otestovať na súťažných stanovištiach, ktoré pripravili v štýle projektu HÝBSA SLOVENSKO animátori a tréneri zo Sport Kids Academy a kuchárske zručnosti zase s Mirkou Luberdovou pri ozdobovaní chutných lievancov.

Pozdraviť deti prišli aj mnohé známe tváre televízie Markíza – Kvetka Horváthová, Adriana Poláková, Janka Hospodárová, Patrik Herman, Adela Banášová, Viktor Vincze, a ďalší. V priebehu dňa mali možnosť absolvovať aj prehliadku štúdií a nazrieť do televíznej kuchyne.

Deti ale aj rodičia si domov okrem zážitkov odniesli na pamiatku aj fotografie vo veselých rámikoch, ktoré na počkanie vyhotovovali dievčatá z CEWE. V závere nechýbala opäť tombola a diskotéka.

Nadácia Markíza môže pomáhať deťom najmä vďaka partnerom a ich finančnej podpore. Zástupcovia spoločností UniCredit Leasing Slovakia, BILLA Slovensko, BMW GROUP Slovakia, MARSH EUROPE a CEWE, a. s., odovzdali šeky s úctyhodnými sumami priamo počas Dňa detí.

„V Nadácii Markíza si nesmierne vážime, že vďaka svojej transparentnej práci, ktorá za nami ostáva, sa nám darí pokračovať v dlhoročnej spolupráci s našimi partnermi, a zároveň, že sa nám darí nadväzovať nové vzácne partnerstvá. Ich výsledkom sú projekty zamerané na pomoc tým, ktorí to najviac potrebujú - deťom a ich rodinám v ťažkej životnej situácii, podporu zdravia a zdravého životného štýlu detí, ale aj podporu talentov. Týmto partnerom patrí naša veľká vďaka,“ uviedla Marianna Trnavská, predsedníčka správnej rady Nadácie Televízie Markíza.

„Ako veľká firma s kľúčovým postavením na lokálnom trhu si uvedomujeme spoločenskú zodpovednosť. Súčasťou našej misie je pomáhať v prostredí, v ktorom pôsobíme. Dlhodobo podporujeme projekty zamerané na deti, ktoré sa ocitli v zložitej životnej situácii, alebo stretli s nepriazňou osudu. Spoločne s partnermi sa snažíme nielen o priamu pomoc, ale aj prinášať témy o tom, ako pomáhať a ako nastaviť účinný systém pomoci. Využívame tiež zákonnú možnosť darovať na dobročinnosť 2 % z daní. Ak to urobia viacerí, z malej pomoci môže byť pomoc významná,“ povedala Zuzana Ďuďáková, hovorkyňa UniCredit Leasing Slovakia.

„S Nadáciou Markíza spolupracujeme intenzívne už dlhšie obdobie. Vážime si, že nás ako partnera prizvali aj k organizovaniu tohtoročného Medzinárodného dňa detí, kde za spoločnosť BILLA Slovensko odovzdáme šek na 10 000 eur, ktoré prostredníctvom aktivít nadácie poputujú deťom v núdzi. Ich podpora je pre nás, ako pre firmu orientujúcu sa na rodinu a rodinné hodnoty, vysokou prioritou. Účasť na podobných projektoch neberieme ako spoločenský záväzok, ale ako príležitosť pomáhať, a tú v Bille vždy radi využijeme,“ povedala Denisa Pernicová, marketingová riaditeľka spoločnosti BILLA.

„Spoločnosť BMW Group je aktívna vo viac ako 150 krajinách, takže interkultúrna komunikácia a porozumenie je súčasťou nášho každodenného života. Chceme využiť globálnu prítomnosť BMW Group, aby sme prispeli k väčšiemu porozumeniu medzi kultúrami a k sociálnemu začleneniu. Sociálnu angažovanosť považujeme za kľúčový základ pre naše úspešné globálne operácie. Naším cieľom je využiť know-how a skúsenosti, aby sme prispeli k sociálnemu mieru - a stabilnému a udržateľnému ekonomickému rozvoju. Podpora porozumenia a nadšenia pre technológie a udržateľnú mobilitu medzi deťmi a mladistvými je aspektom našich aktivít. Filozofiou je využívanie všetkých zmyslov objavujúcich mobilitu a trvalú udržateľnosť. Tu môžu deti uskutočňovať napr. interaktívny výskum s testami a experimentmi, ktoré im umožnia poznať životný cyklus vozidla z perspektívy mobility. Na Slovensku sme pre túto oblasť aktivít pre tento rok našli dôveryhodného partnera v podobe Nadácie TV Markíza,“ povedal Milan Stupka, Corporate Communications Manager.

Veľká vďaka patrí všetkým našim partnerom a sponzorom, ktorí deťom venovali darčeky, atrakcie či občerstvenie, a prispeli tak k uskutočneniu tejto výnimočnej oslavy.

Deň detí s Nadáciou Markíza a televíziou Markíza