Nadácia cover

Deň s Nadáciou Markíza má za sebou už 9. ročník, vyzbierali sme krásnych 90 000 eur na podporu detského duševného zdravia

02. 12 2022 10:45 | tlačová správa
Deň s Nadáciou Markíza 2022 - vyzbieraná suma
Deň s Nadáciou Markíza 2022 - vyzbieraná suma Foto: Markíza

Na divákov opäť čakalo množstvo prekvapení, atraktívnych živých vstupov, emotívnych príbehov a špeciálnych hostí. Ale najmä, celý deň mali možnosť pomôcť tým, ktorí to potrebujú najviac.

Včerajší deň, štvrtok 1. december 2022, patril vo vysielaní televízie Markíza v poradí už 9. ročníku jedinečného podujatia s názvom Deň s Nadáciou Markíza. Aj tento rok sme pripravili program plný lásky, dobra a silných skutočných príbehov, s ktorým sa už tradične spája aj finančná zbierka na charitatívne projekty Nadácie Markíza.

„Už tretí rok po sebe sme sa rozhodli Deň s Nadáciou Markíza venovať mimoriadne dôležitej téme detského duševného zdravia. Udalosti posledných rokov mali výrazne negatívny vplyv na krehkú a citlivú detskú psychiku. Narastá počet detí a mladých ľudí, ktorí trpia frustráciou, úzkosťou, strachom a hnevom, stúpol počet akútnych stavov. Cieľom tohtoročného Dňa s Nadáciou Markíza preto bolo vyzbierať čo najviac financií na podporu riešenia problémov detského duševného zdravia, ešte viac upriamiť pozornosť na túto tému a na potrebu zlepšenia dostupnosti detskej psychologickej pomoci v rámci celého Slovenska. Chceme umožniť psychoterapeutickú liečbu deťom, ktoré sa nevedia k odborníkovi dostať, či už pre dlhé čakacie lehoty alebo z finančných dôvodov,“ povedal Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza.

Za doterajších osem ročníkov Dňa s Nadáciou Markíza sa podarilo vyzbierať a rozdeliť neuveriteľných 725 000 eur, ktoré pomohli deťom v nemocniciach, rodinám v núdzi, aj charitatívnym organizáciám. Celý výťažok z tohtoročnej finančnej zbierky bude venovaný renomovanej Lige za duševné zdravie, ktorá sa už od roku 2000 usiluje, aby sa kvalitná starostlivosť o duševné zdravie stala štandardom aj na Slovensku. Vyzbieraná suma tak pomôže zlepšiť dostupnosť psychologickej pomoci pre deti v rôznych kútoch Slovenska. Liga za duševné zdravie na tomto projekte spolupracuje so Slovenskou psychoterapeutickou spoločnosťou.

„Situácia s duševným stavom detí a mladistvých na Slovensku je kritická. Deti čakajú v ťažkých stavoch na vyšetrenie mesiace. Detských psychiatrov máme na Slovensku približne 50 a v trinástich okresoch chýbajú úplne. Je to naša zodpovednosť, pomôcť ako vieme, ako môžeme. Preto nás potešilo spojenie s Nadáciou Markíza, ktorého výsledkom je projekt Dostupnosť terapií pre deti. Liga za duševné zdravie vďaka finančnému daru z Nadácie Markíza založila Fond duševného zdravia, z ktorého budeme môcť financovať psychoterapie pre deti, ktorých rodiny si to nemôžu z finančných dôvodov dovoliť. Terapie budú zabezpečovať certifikovaní psychoterapeuti zo Slovenskej spoločnosti pre psychoterapiu na celom území Slovenska“ hovorí o projekte riaditeľ Ligy za duševné zdravie Andrej Vršanský.

Deň s Nadáciou Markíza sa vinul vysielaním TV Markíza takmer po celý deň – počnúc reláciou Teleráno so zaujímavými hosťami, cez špeciálne vydanie magazínu Reflex, až po večerné Televízne noviny.

Teleráno bolo celé venované téme detského duševného zdravia a plné známych tvári, ktorým je téma duševného zdravia veľmi blízka, alebo osobne zažili situácie, kedy vyhľadali odborníka. O svoje vlastné príbehy sa tak s divákmi podelili napríklad obľúbený komik Fero Joke, moderátorka Televíznych novín Zuzana Čimová či influencerka Lucia Mokráňová. Svoju novú skladbu v Teleráne predstavil talentovaný mladý spevák Dano Kapitán, ktorý zaujal v speváckej súťaži The Voice Česko Slovensko a odvážne odhalil, že v súkromí bojuje so schizofréniou. Hostkou bola aj jedna z najúspešnejších youtuberiek Patrícia Bénesová alias Patra Bene, ktorá netají, že trpela panickými atakmi. Reflex priniesol emotívne príbehy detí a citlivo spracované reportáže, venujúce sa v tomto kontexte problematike sexuálneho zneužívania, anorexie, či depresie.

Celým Teleránom, ako aj moderovanými živými vstupmi vo všetkých vydaniach Televíznych novín počas celého dňa, divákov sprevádzali tváre tohto ročníka Dňa s Nadáciou Markíza – obľúbená moderátorka a reportérka Kristína Kövešová a populárny herec zo seriálového hitu Druhá šanca Adam Bardy. V komunikačnej kampani vystupovali a osobne prišli Deň s Nadáciou Markíza podporiť jeho ambasádori, ktorými sú tento rok známe osobnosti a obľúbené tváre TV Markíza – Zuzana Kubovčíková Šebová, Lívia Bielovič, Lenka Šóošová, Kvetka Horváthová, Roman Juraško, Dano Očenáš a Zuzana Čimová. Výnimočného projektu sa zúčastnili aj Maroško Baňas, Martin Bagar, Matúš Kolárovský, Krištof Králik, Martin Klinčúch či Xénia Gregušová s priateľom Lukášom Stanislavom.

To, že na Slovensku je ešte stále veľa ľudí s dobrým srdcom dokazuje aj suma, ktorú sa vďaka tejto zbierke podarilo v období od 1. novembra do 1. decembra 2022 získať – krásnych 90 000 eur. Do tejto sumy sú už zarátané aj naozaj štedré dary od partnerov Dňa s Nadáciou Markíza, príspevky v zhodnej výške 30 000 eur venovali spoločnosť UniCredit Bank, už tradičný a dlhoročný partner Dňa s Nadáciou Markíza, a poisťovňa UNIQA, ktorá sa stala partnerom projektu minulý rok. K tejto čiastke 60 000 eur bola pripočítaná vyzbieraná suma z verejnej zbierky. Záujemcovia mohli prispieť prostredníctvom online platobnej brány, prevodom na účet, alebo zaslaním darcovskej SMS správy v rámci DMS systému, ktorý spravuje Fórum donorov.

Riaditeľ Ligy za duševné zdravie Andrej Vršanský si symbolický šek s touto sumou prevzal v živom vysielaní dnešného Telerána z rúk generálneho riaditeľa skupiny Markíza Matthiasa Setteleho a predsedníčky Správnej rady Nadácie Markíza Lucie Tandlich. Za partnerov projektu sa odovzdania vyzbieranej čiastky zúčastnili Martin Žáček, generálny riaditeľ poisťovne UNIQA, a Jaroslav Habo, riaditeľ UniCredit Bank na Slovensku.

„S Nadáciou Markíza spolupracujeme už ôsmy rok a pomáhame v oblastiach, kde je to najviac potrebné. Za nami sú stovky podporených projektov a zmysluplných príbehov. UniCredit Bank aj UniCredit Leasing patria medzi systematických podporovateľov lokálnych komunít, preto za dôležité považujem, že sme spoločne vytvorili účinný systém pomoci, na ktorý vyžívame aj asignáciu dane. Zo včerajšieho Dňa s Nadáciu Markíza odchádzam s veľmi dobrým pocitom, že pokračujeme v podpore riešenia naliehavého problému – detského duševného zdravia, ktorý sme spoločne otvorili pred dvoma rokmi, ešte počas pandémie,“ vyjadril sa Jaroslav Habo, riaditeľ pobočky zahraničnej banky UniCredit Bank na Slovensku.

„Vďaka našej minuloročnej podpore sa podarilo vybudovať na Slovensku prvý detský psychiatrický stacionár, čo je nepochybne veľká vec. Tento rok sme preto opäť spojili svoje sily s Nadáciou Markíza, aby sme pomohli tým najzraniteľnejším – deťom. Spoločne s našim strategickým partnerom, Ligou za duševné zdravie, budeme pomáhať zabezpečiť odbornú terapiu deťom, ktoré to potrebujú, ale finančne si ju nemôžu dovoliť. Veríme, že sa nám podarí vyzbierať čo najviac prostriedkov, aby sme mohli pomôcť čo najväčšiemu počtu detí,“ hovorí generálny riaditeľ UNIQA Martin Žáček a dodáva: „V podpore duševného zdravia ideme v UNIQA za hranice toho, čo ľudia od poisťovne očakávajú, pretože teraz to potrebujú viac, ako kedykoľvek predtým. Stigmatizácia duševných ochorení, ako aj nedostatok voľných kapacít pre odbornú liečbu, sú totiž na Slovensku alarmujúce.“

Téma detského duševného zdravia nie je ľahostajná ani zamestnancom TV Markíza, ktorí sa rozhodli deťom, ktoré trápia psychické problémy, v rámci dobrovoľnej zbierky venovať množstvo užitočných kreatívnych pomôcok. Všetky tieto vecné dary budú Lige pre duševné zdravie odovzdané v ten najpríhodnejší deň – vo sviatok svätého Mikuláša, v utorok 6. decembra 2022. Počas Dňa s Nadáciou Markíza sa v areáli TV Markíza uskutočnili zamestnanecké vianočné trhy, na ktoré bolo možné priniesť podomácky napečené koláče a „predať“ ich kolegom a kolegyniam, ktorí, na oplátku, buď poslali darcovskú SMS správu, alebo prispeli dobrovoľnou sumou pomocou QR kódu.

Z celého srdca ďakujeme každému, kto aj tento rok prispel do finančnej zbierky a podporil Deň s Nadáciou Markíza. Aj vďaka vašej pomoci môžeme deťom z celého Slovenska vrátiť pocit bezpečia a vyriešiť neviditeľné problémy tých najzraniteľnejších.

O Nadácii Markíza

Poslaním Nadácie Markíza je meniť svet na lepšie miesto pre deti. Pracujeme na realizácii unikátnych projektov, ktoré majú za cieľ zmeniť kvalitu života detí, potešiť ich, pomôcť im splniť ich vytúžené sny a ciele. Priniesť radosť a umožniť im zažiť pocit podpory a nádeje.
Nadácia Markíza vznikla v roku 2007 a v súčasnej podobe pôsobí od decembra 2013. V spolupráci s neziskovými organizáciami sa nám podarilo urobiť množstvo dobrých projektov.
Spoločnosť MARKÍZA SLOVAKIA, spol. s r.o., zakladateľ Nadácie Markíza, podporuje myšlienky firemnej filantropie a prostredníctvom svojej nadácie sa tak zaraďuje medzi spoločensky zodpovedné firmy, ktorým záleží na skutočných hodnotách.
Viac informácií o Nadácii Markíza a jej činnosti TU.

Komentáre ( 0)